Ακολουθήστε μας

Σχετικά με τις υποδομές μιας πόλης για την ανάπτυξη της αστικής κινητικότητας με ήπια μέσα μεταφοράς όπως το ποδήλατο,βρίσκω την ευκαιρία για ορισμένες διαπιστώσεις στην δική μου πόλη.Τη Νέα Σμύρνη.

 

1) Eίναι μια πόλη που το μεγαλύτερο μέρος της, καλύπτεται από κατοικίες, ενώ στο κέντρο της συγκεντρώνονται όλες οι εμπορικές χρήσεις, διοικητικά και πολιτιστικά κτίρια και χώροι αναψυχής.

2) Τα σχολεία, οι αθλητικές εγκαταστάσεις καθώς και οι χώροι πρασίνου, δεν βρίσκονται διασκορπισμένα παντού, αλλά σε λίγα σημεία της.

3) Το μεγαλύτερο μέρος του οδικού δικτύου της, είναι δρόμοι «γειτονιάς» όπου οι ταχύτητες μπορούν εύκολα να περιοριστούν,

4) Η ζήτηση για στάθμευση είναι μεγάλη.

5) Ένα σημαντικό ποσοστό του οδοστρώματος διατίθεται για την στάθμευση οχημάτων και από τις δύο πλευρές. Τα πεζοδρόμια της, ακόμη και τα φαρδιά καταλαμβάνονται από σταθμευμένα οχήματα.

6) Μορφολογικά, πρόκειται για περιοχή με διαφοροποίηση υψομετρικών κλίσεων σε αρκετά σημεία της.

Άποψη μου είναι ότι, για μια μελλοντική προώθηση του ποδηλάτου στη Νέα Σμύρνη, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι παραπάνω διαπιστώσεις, καθώς είναι αυτονόητο ότι, η δημιουργία αντίστοιχου δικτύου, απαιτεί να ξεπεραστούν κάποιες δυσκολίες. Μπορεί όμως, να σχεδιαστεί αρχικά, με λίγους και εφικτούς στόχους, ικανούς να θέσουν τα θεμέλια για τη μετατροπή της σε «ποδηλατούπολη».

Επιπλέον για τη Νέα Σμύρνη, πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι δυνατότητες σύνδεσης της με τις όμορες περιοχές.

Ας μην ξεχνάμε, την κοντινή απόσταση της από το κέντρο της Αθήνας και από το Φαληρικό Δέλτα καθώς και την ύπαρξη παράπλευρων της Λ.Συγγρού, αλλά και την ένταξη των υπόγειων διαβάσεων της Λ. Συγγρού, στο δίκτυο ποδηλάτου.

 

Νεοκλής Τσούνης

Πολιτικός Μηχανικός &

Αθλούμενος ποδηλάτης