Ακολουθήστε μας

Παράνομη & επικίνδυνη στάθμευση από λειτουργία  γηπέδων: Υπάρχει λύση;

Η παράνομη στάθμευση χαρακτηρίζει δυστυχώς την καθημερινή κυκλοφορία στις πόλεις. Η εικόνα γίνεται ακόμη πιο τραγική κατά τη λειτουργία εγκαταστάσεων μεγάλης χωρητικότητας επισκεπτών, όπως πχ οι αθλητικές εγκαταστάσεις.

Σε σχετικές εκδηλώσεις, οι προσφερόμενες θέσεις στάθμευσης οχημάτων δεν ικανοποιούν την απαιτούμενη ζήτηση ΙΧ, ενώ παράλληλα υπάρχει  αδυναμία πλήρους αστυνόμευσης σχετικά με την παράνομη στάθμευση.

Η αυτονόητη κατασκευή νέων χώρων στάθμευσης είναι μια ιδανική λύση αλλά δυστυχώς ανέφικτη…

Άραγε στο πρόβλημα αυτό έχουν δυνατότητες επιβολής όρων & προϋποθέσεων λειτουργίας των γηπέδων, οι αρμόδιοι φορείς αδειών, εγκρίσεων & γνωμοδοτήσεων;

Ναι, στο πλαίσιο απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) που απαιτείται για την άδεια λειτουργίας (νέα ή ανανέωση ισχύουσας).Η αρμόδια Υπηρεσία ελέγχου στάθμευσης και η αρμόδια Υπηρεσία εποπτείας της κυκλοφορίας έχουν τη δυνατότητα γνωμοδότησης από κυκλοφοριακή άποψη εάν τους ζητηθεί.

Στο πλαίσιο μιας τέτοιας διαδικασίας, έχω ενημερωθεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη και η έκδοση νέας ΑΕΠΟ του  γηπέδου «Γ. Καραϊσκάκης». Παρότι πρόκειται για ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών, που κατά τις ημέρες & ώρες διεξαγωγής αγώνων οι αρνητικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του γηπέδου, δεν περιορίζονται μόνο στην αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά επιδεινώνονται και από την παράνομη στάθμευση σε κρίσιμες θέσεις των παρακείμενων αστικών αρτηριών. Και δυστυχώς η παράνομη στάθμευση σε αστικές αρτηρίες, (πχ πάνω σε διαχωριστική νησίδα, σε διαγραμμίσεις τύπου «ζέμπρα»,σε λωρίδες κυκλοφορίας αριστερών στροφών και ευθείας κίνησης, σε οδικούς κλάδους), μειώνει το επίπεδο ασφαλούς & ομαλής ροής κυκλοφορίας.

Η έκδοση νέας ΑΕΠΟ του  γηπέδου «Γ. Καραϊσκάκης» είναι μια αφορμή για τις αρμόδιες Υπηρεσίες να υποδείξουν και τους διοργανωτές αγώνων ως μέρος και λύση του προβλήματος.

Αν ζητηθεί γνωμοδότηση από το αρμόδιο Τμήμα Τροχαίας αλλά και τις Τεχνικές Υπηρεσίες που εποπτεύουν το επηρεαζόμενο οδικό δίκτυο, ίσως εκτιμηθεί ότι η ίδια η λειτουργία του γηπέδου επηρεάζει δυσμενώς το οδικό περιβάλλον σε επίπεδο ομαλής & ασφαλούς κυκλοφορίας. Έτσι έχουν τη δυνατότητα να θέσουν ως όρο έγκρισης από την αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, την υιοθέτηση μιας στρατηγικής αποτροπής χρήσης ΙΧ για τις αθλητικές διοργανώσεις στο γήπεδο «Γ. ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ».  

Δεδομένου ότι οι διοργανωτές εκδηλώσεων θα συνειδητοποιήσουν ότι αποτελούν μέρος και λύση του προβλήματος, θα ήταν δυνατόν να εφαρμοστούν ενδεικτικά τα παρακάτω μέτρα:

  1. Ενημερωτική καμπάνια προς φίλαθλο κοινό αξιοποιώντας το σύστημα ηλεκτρονικού ονομαστικού εισιτηρίου, με σκοπό την αποτροπή χρήσης ΙΧ και χρήση ΜΜΜ, για την προσέλευση του στο Γ. ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ.
  2. Μέσω μηνυμάτων στο φίλαθλο κοινό, να γίνεται υπενθύμιση της επιβολής προστίμων για παράνομη στάθμευση σε κρίσιμες θέσεις οδών.
  3. Ανάπτυξη μιας συνεργασίας μεταξύ του κύριου του έργου & των φορέων διαχείρισης των ΜΜΜ, με σκοπό την εξυπηρέτηση του φίλαθλου κοινού που αποχωρεί λόγω αγώνων σε ώρες εκτός λειτουργίας του ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ.
  4. Στο πλαίσιο της προηγούμενης συνεργασίας θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο, για την αποτροπή χρήσης ΙΧ, όλες οι τιμές ποδοσφαιρικών εισιτηρίων να συμπεριλαμβάνουν και παροχή δωρεάν μεταφοράς πριν & μετά τη λήξη αγώνων με χρήση ΜΜΜ.

Παρατηρώντας κανείς το ηλεκτρονικό εισιτήριο ενός αγώνα διαπιστώνει πως στα ¾ αυτού, υπάρχει χώρος για σχετικά υπενθυμιστικά  μηνύματα.

Φυσικά δεν παραβλέπω το γεγονός ότι κάθε πρόταση έχει δυσκολίες υλοποίησης(κόστος & σύγκρουση συμφερόντων).Επίσης δεν αγνοώ ότι καμία γνωμοδότηση Τροχαίας ή Τεχνικής Υπηρεσίας δεν είναι υλοποιήσιμη αν δεν έχει και τη σύμφωνη γνώμη του Πολιτικού Προϊσταμένου της.

Ασφαλώς επειδή η επιλογή χρήσης ΙΧ ή ΜΜΜ είναι προσωπικό θέμα του καθενός μας, κάθε στρατηγική αποτροπής ΙΧ είναι πιθανό να πέσει στο κενό. Τουλάχιστον όμως, οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα έχουν υποδείξει στους διοργανωτές αγώνων ότι αποτελούν και αυτοί μέρος του προβλήματος και είναι υποχρεωμένοι να αποτελέσουν και μέρος της επίλυσης αυτού.

Σήμερα η ΑΕΠΟ του  γηπέδου «Γ. Καραϊσκάκης» ίσως είναι η αρχή, αύριο ίσως κάποια άλλη εγκατάσταση που προκαλεί γένεση μετακινήσεων αντιληφθεί και αυτή ότι είναι μέρος και λύση του προβλήματος.

Πάντως σε καμία περίπτωση το πρόβλημα  της παράνομης στάθμευσης δε λύνεται με την 100% επίρριψη ευθυνών σε οδηγούς & Υπηρεσίες αστυνόμευσης και κυκλοφορίας, θεωρώντας άμοιρους ευθυνών ιδιοκτήτες εγκαταστάσεων κάθε χρήσης (πχ γηπέδων, επιχειρήσεων κλπ), που προκαλούν αύξηση κυκλοφοριακού φόρτου  στα κέντρα πόλεων.

Για το alsosnews.gr

Νεοκλής Τσούνης

Πολιτικός Μηχανικός

Βρισκεστε εδω